مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 19:202023-01-30اقتصادي

دلیل انتخاب گردوی چندلر توسط باغداران و کشاورزان چیست؟


اگر علاقه مند به آشنایی با یکی از نهال های گردو مورد علاقه باغداران در جهان هستید و تصمیم به شروع کسب و کار در حوزه جذاب و پردرآمد باغات گردو هستید، - اکنون به نقل از اروم نهال قصد داریم به بررسی گردو چندلر بپردازیم، پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اروم نهال، چندلر در شهرهای خرم آباد به علت مساعد بودن شرایط نتیجه داده ولی در شهرهای اطراف مثل ازنا، درود یا بروجرد به علت سرمای زیاد متأسفانه قابل توجیه نبوده است، در مناطق شمالی کشور کشت گردو چندلر نتیجه بخش بوده و باغ های موفق چندلر احداث شده اند.

گردو چندلر از ارقام اصلاح شده و جزو رقم های دیرگل گردو محسوب می شود که در نهالستان اروم نهال تولید و تکثیر می شود؛ این رقم برای مناطقی که دارای سرمای بهاره هستن پیشنهاد می شود زیرا گل های رقم چندلر حدوداً 20 روز بعد از سایر ارقام محلی شروع به برگ دادن می نماید ولی باید توجه داشت این رقم جز رقم های معتدله محسوب می شود و باید در مناطقی که ارتفاع از سطح دریای آن زیر 1200 متر هست، کشت شود چون شدیداً به سرمای شدید پاییز و زمستان حساس می باشد.

گردو چندلر از لحاظ اقتصادی قدرت رشد درخت گردوی چندلر متوسط می باشد و به طور نیمه راست رشد می کند و از لحاظ اقتصادی یک رقم بسیار امیدبخش تجاری محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل انتخاب گردوی چندلر توسط باغداران و کشاورزان چیست؟

دلیل انتخاب گردوی چندلر توسط باغداران و کشاورزان چیست؟