مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 15:202023-01-30پزشكي

یزد در بین 10 سرطان شایع کشور رتبه اول تا سوم دارد/نیمی از سرطان ها قابل درمانند


مدیر مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد در نشست هفته ملی سرطان عنوان کرد: یزد در بین 10 سرطان شایع در کشور رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و از این حیث اقدامات پیشگیرانه در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

- ایسنا/یزد مدیر مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد در نشست هفته ملی سرطان عنوان کرد: یزد در بین 10 سرطان شایع در کشور رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و از این حیث اقدامات پیشگیرانه در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

علی محمد عیوضی نژاد رییس گروه پیشگیری بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشستی که امروز دوشنبه دهم بهمن ماه به مناسبت هفته ملی سرطان و با حضور مسئولان حوزه های پیشگیری، غربالگری، درمان و توانبخشی انواع سرطان در مرکز پرتودرمانی شهید رمضان زاده یزد برگزار شد، با بیان این که تمام خدمات ارائه شده سطح یک جهت پیشگیری و مراقبت از بیماریهای غیرواگیر در مراکز بهداشتی کاملاً رایگان است، تصریح کرد: معاونت بهداشت در سرطان های روده بزرگ، دهانه رحم و پستان اقدام به غربالگری جامعه هدف در استان مبادرت دارد.

وی بیشترین تمرکز در این سطح را مربوط به غربالگری سرطان روده بزرگ به دلیل تعریف مسیر مشخصی برای آن ذکر کرد و افزود: در این رابطه افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد در بین 10 سرطان شایع کشور رتبه اول تا سوم دارد/نیمی از سرطان ها قابل درمانند

یزد در بین 10 سرطان شایع کشور رتبه اول تا سوم دارد/نیمی از سرطان ها قابل درمانند