مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 15:102023-01-30پزشكي

هشدار علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به چاقی کودکان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به چاقی کودکان هشدار داد.

- دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه چاقی به عنوان یک مشکل تغذیه ای در جهان مطرح است، گفت: اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان زمینه ساز ابتلا به بیماری های متعدد است.

وی با بیان این که چاقی در کودکی ارتباط مستقیمی با چاقی در بزرگسالی دارد، افزود: 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی نیز از چاقی رنج خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل ارثی، عادات مربوط به شیوه زندگی، مصرف غذاهای آماده و تنقلات کم ارزش، کاهش فعالیت بدنی، استفاده بیش از حد از کامپیوتر، تماشای تلویزیون به مدت طولانی، مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده و رفتار های غذایی افراد خانواده به ویژه مادران و الگو پذیری کودکان از رفتارهای غذایی در محیط خانه و مهد کودک در بروز اضافه وزن و چاقی کودکان موثرند.

وی هشدار داد: خطر چاقی در کودکان و نوجوانانی که 5 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، بیش از 5 برابر کودکان و نوجوانانی است که تلویزیون نمی بینند یا حداکثر 2 ساعت تماشا می کنند.

اکبری برای پیشگیری از چاقی در کودکان نکاتی را توصیه و عنوان کرد: مصرف روزانه صبحانه به عنوان یکی از 3 وعده اصلی غذایی، مصرف روزانه حداقل 2 میان وعده غذایی مناسب مانند میوه، نان و پنیر، خودداری از وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به چاقی کودکان

هشدار علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به چاقی کودکان