مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 14:352023-01-30پزشكي

مواد غذایی ضد سرطان


استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبزیجات، انواع کلم و به خصوص کلم بروکلی، به خاطر دارا بودن ترکیبات سولفورافان، در بحث پیشگیری از سرطان بسیار قوی عمل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزای فارس،  رضا همایونفر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما درخصوص تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان به گفت وگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که آیا بین نوع تغذیه افراد و ابتلاء آنها به انواع سرطان ها، ارتباطی وجود دارد؟، گفت: با توجه به تحقیقات زیادی که در این زمینه صورت گرفته است، از 30 تا 40 درصد سرطان ها، می توان با داشتن تغذیه صحیح پیشگیری کرد؛ این درصد پیشگیری در خصوص سرطان پستان و کولورکتال به 60 الی 70 درصد می رسد.

همایونفر گفت: سلول های بدن ما به طور مداوم در حال بازسازی و تکثیر هستند.

در این بین، ممکن است نیز خطاهایی رخ دهد که به طور مداوم توسط سیستم ایمنی بدن تصحیح می شود، اما اگر به دلایلی همچون تشعشعات، امواج الکترومغناطیسی و سموم موجود در هوا آب و یا غذا، مواد سمی وارد سلول شود، تکثیر این سلولها از کنترل خارج می شود،بنابراین افراد می توانند با داشتن رژیم غذایی صحیح، از ورود این سموم به بدن جلوگیری کنند و یا حتی با خنثی کردن این سموم در بدن، بتوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی ضد سرطان

مواد غذایی ضد سرطان