مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 14:152023-01-30اقتصادي

خسارت 451 میلیارد تومانی سرمازدگی ویخبندان به باغداران و کشاورزان نیشابور


سرپرست معاونت سازمان ومدیریت جهادکشاورزی نیشابور، از خسارت سرمازدگی ویخبندان شدید نیشابور به بسیاری از باغ ها و اراضی کشاورزی مردم نیشابور طی چند روز اخیر در بخش های سه گانه خبر داد.

- علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: به دنبال رویداد طبیعی سرمازدگی شدید ویخبندان دراواخر دی ماه سال جاری، باعث بروز خسارت شدید به 7 هزارو 852 هکتار از اراضی کشاورزی شامل گندم ،جو وکلزا شده است که حدود 782 هکتار از مزارع کشاورزان در بخش سرولایت ، 2هزارو 760هکتار در بخش میان جلگه و4هزارو 310 هکتار در بخش مرکزی شده است.

وی ادامه داد: به 6هزارو 612هکتارباغ آبی ودیم و3 هزارو 200 کلنی زنبور و3 گلخانه  در 3 بخش  نیشابور نیز خسارات سنگین وجبران ناپذیری وارد شده است.

علی مبارکی افزود: به دنبال این حادثه طبیعی بیش از 451 میلیارد تومان خسارت به باغداران ،کشاورزان وزنبورداران نیشابور وارد شد که به تفکیک بیش از 163 میلیارد تومان به بخش زراعی وبیش از 286 میلیارد تومان به حوزه باغبانی وبیش از 2میلیارد تومان به بخش زنبورعسل خسارت جدی وارد شده است.

 مبارکی  بیشترین آسیب را به باغ های انگور، گردو، انجیر، پسته، شلیل، هلو، خرمالو، پیاززعفران، گوجه وخیار گلخانه ای وسبزیجات اعلام کرد وگفت: با توجه به این که فصل رشد این محصولات هنوزفرا نرسیده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 451 میلیارد تومانی سرمازدگی ویخبندان به باغداران و کشاورزان نیشابور

خسارت 451 میلیارد تومانی سرمازدگی ویخبندان به باغداران و کشاورزان نیشابور