مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-30اقتصادي

99.8 درصد جمعیت شهری به آب سالم رسیدند/ افزایش 89 هزار مگاواتی نیروگاه ها طی 4 دهه


بهره مندی بیش از 99 درصد جمعیت شهری کشور از آب سالم و پایدار و و همچنین افزایش ظرفیت نیروگاه های برق کشور در چهار دهه گذشته به بیش از 89 هزار مگاوات از دستاوردهای صنعت آب و برق است.

- بهره مندی بیش از 99 درصد جمعیت شهری کشور از آب سالم و پایدار و و همچنین افزایش ظرفیت نیروگاه های برق کشور در چهار دهه گذشته به بیش از 89 هزار مگاوات از دستاوردهای صنعت آب و برق است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهره مندی مناطق مختلف کشور از آب سالم و پایدار از جمله وظایف اصلی دولت محسوب می شود؛ در راستای تحقق این اصل از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا به امروز اقدامات بنیادینی صورت گرفته و وزارت نیرو به عنوان یکی از ارکان دولت به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی آب در شهرها و روستاهای کشور برنامه های مختلفی را پیش بینی و اجرایی کرده است.

بر اساس آخرین آمار دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو، میزان بهره مندی جمعیت شهری از آب سالم، بهداشتی و پایدار در ابتدای دولت سیزدهم برابر با 99.

87 درصد است، این در حالی است که این عدد در ابتدای انقلاب اسلامی 74.

6 درصد را شامل می شد.

همچنین بر اساس این آمار، میزان بهره مندی جمعیت روستایی کشور در سال 1357 برابر با 12 درصد بوده که با اقدامات جهادی صورت گرفته برای تامین آب شرب سالم و پایدار، میزان بهره مندی روستاها از این امکان در دی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99.8 درصد جمعیت شهری به آب سالم رسیدند/ افزایش 89 هزار مگاواتی نیروگاه ها طی 4 دهه

99.8 درصد جمعیت شهری به آب سالم رسیدند/ افزایش 89 هزار مگاواتی نیروگاه ها طی 4 دهه