مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 13:052023-01-30بين الملل

جنگ آمریکا و چین چه زمانی آغاز می شود؟


برخی منابع نظامی از احتمال جنگ میان چین و آمریکا بر سر تایوان در آینده نه چندان دور سخن می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران،پس از اینکه یک ژنرال آمریکایی در یادداشتی هشدار داد که ایالات متحده در دو سال آینده با چین وارد جنگ خواهد شد، یکی از جمهوری خواهان ارشد کنگره ایالات متحده هم اذعان کرد که احتمال درگیری با چین بر سر تایوان بسیار زیاد است.

ژنرال مایک مینی هان، ژنرال چهارستاره نیروی هوایی آمریکا که فرماندهی تحرکات هوایی را برعهده دارد در یاداشتی نوشت: احساس من می گوید که در سال 2025 با چین وارد جنگ می شویم.

این پیام که در یادداشتی به نیروهای تحت فرماندهی مینی هان نوشته شده بود به دست شبکه ان بی سی (NBC) رسید و آنها هم آن را منتشر کردند.

در همین رابطه، مایکل مک کال، نماینده جمهوریخواه تگزاس و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به فاکس نیوز گفت: امیدوارم که او اشتباه کرده باشد .

.

هرچند من فکر می کنم حق با اوست.

نظرات این ژنرال منعکس کننده نظر پنتاگون نیست، اما نشان دهنده نگرانی بالاترین سطوح ارتش ایالات متحده درمورد تلاش احتمالی چین برای اعمال کنترل بر تایوان است که چین آن را استانی خودسر و سرکش می نامد.

مینی هان در یادداشتش ادامه داده: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تایوان که سال 2024 برگزار می شود به طور بالقوه فرص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ آمریکا و چین چه زمانی آغاز می شود؟

جنگ آمریکا و چین چه زمانی آغاز می شود؟