مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 12:552023-01-30اقتصادي

توزیع 151 میلیون دز انواع واکسن طیور در استان اردبیل


 مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از توزیع 151 دز انواع واکسن طیور از ابتدای سال جاری تاکنون بر علیه بیماری های مختلف در سطح استان خبرداد.

- بهلول تکلوی 10 بهمن در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های دام و طیور و حفظ سرمایه این صنعت انجام می شود تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه با پایش و مراقبت اداره کل دامپزشکی در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به تداوم هوای سرد و اتراق و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان، ضرورت آماده باش و پیشگیری از بیماری به دور از سهل انگاری و عادی انگاری بیماری بسیار مهم است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با درخواست از مرغداران و پرورش دهندگان طیور صنعتی استان بالا بردن سطح هوشیاری و رعایت موازین و دستورالعمل های امنیت زیستی دامپزشکی از سهل انگاری و عادی انگاری بیماری خودداری و در صورت بروز تلفات و کاهش غیرمتعارف آب و دان در فارم های پرورش مراتب را به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی گزارش کنند.

وی ادامه داد: هرگونه پنهان کاری در این خصوص موجب طغیان بیماری در صنعت طیور شده و خسارت ناشی از بحران جدی به همراه دارد به طوری که محصور کردن طیور روستایی و قطع ارتباط آن با گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 151 میلیون دز انواع واکسن طیور در استان اردبیل

توزیع 151 میلیون دز انواع واکسن طیور در استان اردبیل