مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-30اجتماعي

رسوب نمک در شبه جزیره میانکاله و خطر پراکنش ریزگردها


مدیر سابق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، گفت: رسوبات نمکی روی سالت مارش ها و پهنه های گلی شبه جزیره میانکاله خطر پراکنش مواد نمکی به صورت ریزگردها را در پی خواهد داشت.

- همایون خوشروان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل کاهش باران، رسوبات نمکی روی سالت مارش ها و پهنه های گلی شبه جزیره میانکاله نهشت کرده است و اتفاقی جدیدی است که طی چند روز قبل رخ داده است، اظهار کرد: متاسفانه برودت هوا همراه با کاهش رطوبت نسبی، سبب کاهش رطوبت خاک در لایه های فوقانی شده و نمک های محلول در زیر خاک به بالا آمده و رسوب کرده اند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه در صورت وزش بادهای تند، منجر به وقوع پدیده ریزگرد می شود، افزود: این اتفاق سبب افزایش شوری خاک در اف های بالایی شده و گیاهان را از بین می برد.

این محقق در امور دریای خزر با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که سرنوشت گمیشان گریبان گیر میانکاله شده است، تصریح کرد: متاسفانه کاهش نزولات آسمانی سبب این اتفاق در میانکاله شده است.

خوشروان گفت: حال، خطر ثانویه پراکنش مواد نمکی به صورت ریزگرد در مواقع بادهای تند وجود دارد که سبب تخریب محیط زیست پیرامون خلیج گرگان و میانکاله خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوب نمک در شبه جزیره میانکاله و خطر پراکنش ریزگردها

رسوب نمک در شبه جزیره میانکاله و خطر پراکنش ریزگردها