مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 12:002023-01-30اقتصادي

جایگاه نخست صنعت بیمه ایران در منطقه


قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به دلار 40 هزار تومانی گفت: با این نرخ صنعت بیمه ایران در منطقه جایگاه نخست و در خاورمیانه رتبه ششم را دارا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر مجید مشعل چی قائم مقام بیمه مرکزی در یک نشست خبری با بیان اینکه با مجلس درباره مبلغ 600 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث رایزنی کردیم که این مبلغ کمتر شود گفت: مقرر شد در بودجه سال 1402 ارائه گزارش از نهادهایی که از این مبلغ 600 میلیارد تومان استفاده می کنند هر سه ماه یک بار ارائه شود.

وی ادامه داد: ساز و کار هر شرکت بیمه ای به صورت مستقل بوده و نمی توان در مسائل جزیی دخالت کرد، هر شرکت بیمه ای موظف است سخنگو داشته باشد تا به رسانه ها پاسخگویی بیشتر شود.

قائم مقام بیمه مرکزی به بیمه عمر نیز اشاره کرده و افزود: بیمه مرکزی برای نظارت بر بیمه عمر و زندگی اصلی ترین ذخیره، ذخیره ریاضی است که این بدهی قطعی به بیمه گذاران است، بحث بعدی سود مشارکت در منافع است و بیمه گذار می تواند به صورت آنلاین وضعیت را مشاهده کند.

وی درباره کمیت و کیفیت شرکت های بیمه نیز گفت: در صنعت بیمه از هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه استقبال می کنیم، هر چند که در صنعت بیمه به سمت شرکت های تخصصی رفته و از این به بعد نیز شرکت هایی مجوز خواهند گرفت که تمام فرآیندهای آن فناورانه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه نخست صنعت بیمه ایران در منطقه

جایگاه نخست صنعت بیمه ایران در منطقه