مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 23:302023-01-29بين الملل

اردوغان: ممکن است ایران به مذاکرات سه جانبه ترکیه، سوریه و روسیه بپیوندد


رییس جمهور ترکیه با تأکید بر لزوم برگزاری دیدار سه جانبه مقامات روسیه، ترکیه و سوریه گفت که ممکن است ایران نیز در این دیدار مشارکت داشته باشد.

- رییس جمهور ترکیه با تأکید بر لزوم برگزاری دیدار سه جانبه مقامات روسیه، ترکیه و سوریه گفت که ممکن است ایران نیز در این دیدار مشارکت داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که ممکن است تهران در دیدار آینده دمشق، آنکارا و مسکو حضور داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی، اردوغان گفت: باید نشست ترکیه، روسیه و سوریه را برگزار کنیم و ممکن است ایران نیز به آن بپیوندد و ما در این زمینه به نتایجی رسیده ایم.

رییس جمهور ترکیه همچنین گفت که ایران به مذاکرات عادی سازی روابط ترکیه و سوریه خواهد پیوست.

پیشتر سفیر سابق سوریه در ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرده بود که یکی از اصلی ترین خواسته ای که سوریه از ترکیه برای بهبود روابط مطرح می کند، احتمالا خروج نیروهای ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آن از اراضی سوریه باشد.

همچنین توقف حمایت از گروه های تروریستی و کمک به دولت سوریه جهت تسلط مجدد بر ادلب از دیگر خواسته های دمشق از آنکار خواهد بود.

از سوی دیگر، بشار اسد رییس جمهوری سوریه درخصوص پیشنهاد و درخواست چندباره اردوغان برای دیدار با وی، این موضوع را به صراحت به پس از انتخابات ری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: ممکن است ایران به مذاکرات سه جانبه ترکیه، سوریه و روسیه بپیوندد

اردوغان: ممکن است ایران به مذاکرات سه جانبه ترکیه، سوریه و روسیه بپیوندد