مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 15:502023-01-29اجتماعي

مهاجرت بیش از 30 هزار پرنده مهاجر به پارک ملی بوجاق گیلان


سرپرست پارک ملی بوجاق از مهاجرت بیش از 30 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به این پارک ملی خبر داد و گفت: سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است.

- ایسنا/گیلان سرپرست پارک ملی بوجاق از مهاجرت بیش از 30 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به این پارک ملی خبر داد و گفت: سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، احسان باقری پور، سرپرست اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق، گفت: شرایط آب و هوایی و امنیت خوب در پارک ملی بوجاق کیاشهر سبب افزایش مهاجرت بیش از یک و نیم برابری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است، اظهار کرد: شواهد نشان می دهند آمار مهاجرت پرندگان نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیری داشته است؛ به نحوی که در سال گذشته حدود 20 هزار قطعه از انواع پرندگان برای زمستان گذرانی به بوجاق مهاجرت کرده بودند.

سرپسرت پارک بوجاق ادامه داد: در سال جاری به دلیل مطلوب بودن شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر، بیش از 30 هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله 1400 قطعه گونه کم نظیر آنقوت جهت زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت بیش از 30 هزار پرنده مهاجر به پارک ملی بوجاق گیلان

مهاجرت بیش از 30 هزار پرنده مهاجر به پارک ملی بوجاق گیلان