مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 13:052023-01-29فرهنگي

دانشنامه «تئاتر در کردستان» منتشر شد


کتاب دوجلدی »تئاتر در کردستان» از مجموعه مجلدات دانشنامه فرهنگ،هنر و تمدن کردستان منتشر شد.

- امین مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به رسالت و تولیدمحور بودن حوزه هنری، در ادامه تولیدات مکتوب حوزه هنری استان کردستان و درقالب مجموعه دانشنامه فرهنگ، هنر وتمدن کردستان کتاب ارزشمند و جامع تئاتر در کردستان در دو جلد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان منتشر و تعداد مجلدات دانشنامه به عدد 10 رسید.

وی گفت: در این اثر دو جلدی که به همت و تلاش یک زوج هنرمند عرصه تئاتر عبید رستمی و بهار لطافتیان با سفارش حوزه هنری کردستان به نگارش درآمده است ضمن تشریح کامل خاستگاه تئاتر در کردستان و آیین ها  ورسوم فرهنگی وهنری مرتبط با آن به صورت مفصل تئاتر در شهرستان های مختلف استان مورد بررسی قرار گرفته است.

مرادی تصریح کرد: معرفی کامل تماشاخانه های تئاتر در کردستان ، مراکز آموزشی تئاتر یونیما درتئاتر کردستان تاریخچه ای کامل از مهمترین جشنواره های تئاتر برگزار شده در کردستان درج و دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به کار تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان از خرداد ماه سال 95 توسط حوزه هنری استان گفت: نخستین دانشنامه ها به قصد مطالعه و بررسی مستمر و توسط فردی واحد تهیه می شد و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشنامه «تئاتر در کردستان» منتشر شد

دانشنامه «تئاتر در کردستان» منتشر شد