مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 12:512023-01-29اقتصادي

ابعاد جدید از ریزش سقف بازار قیصریه اصفهان/ علت ایجاد ترک عمدی است یا طبیعی؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، بازار اصفهان  در زمان شاه عباس صفوی یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای خاورمیانه به شمار می رود، ژان شاردن از بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان با سردر عالی، تزیینات کاشی کاری  و سکوهای وسیع که جواهرفروشان و زرگران انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات و سکه های کمیاب را به فروش می رساندند، یاد کرده است.

امتداد بازار بزرگ اصفهان به مسجد جامع منتهی می شود، مجموعه آثار تاریخی دیگری مانند مدرسه ملا عبدالله، مسجد جارچی باشی، مدرسه صدر، مدرسه نیماورد و کاروان سراهایی از عهد صفویه و قاجاریه مانند کاروان سرای مخلص، گلشن ،تیمچه ملک و بسیاری کاروان سراها و تیمچه های دیگر و حمام هایی از عصر صفویه بر اهمیت تاریخی مجموعه معماری بازار بزرگ اصفهان افزوده است.

  این بازار 400 ساله، هنوز کاربری خود را از دست نداده و روزانه محل رفت و آمد کسبه و مردم است، قیصریه شاید آوازه اش به نقاط مختلف کشور و جهان رسیده باشد اما این روزها که اسمش می آید، خبر ریخته شدن بخشی از سقفش، در ذهن مجسم می شود، خبری که میراث فرهنگی اصفهان ابتدا، علتش را برف بی سابقه اصفهان بعد از سال ها عنوان کرده است.

طبق شواهد میدانی خبرنگار فارس، به نظر می رسد غیر از قسمت شمالی غربی قیصریه که در حال حاضر فروریخته، سایر بخش های سقف نیز نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد جدید از ریزش سقف بازار قیصریه اصفهان/ علت ایجاد ترک عمدی است یا طبیعی؟

ابعاد جدید از ریزش سقف بازار قیصریه اصفهان/ علت ایجاد ترک عمدی است یا طبیعی؟