مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 12:202023-01-29بين الملل

فشار مقامات نظامی آمریکا به پنتاگون برای ارسال اف 16 به کی یف


مقامات نظامی آمریکا «چراغ خاموش» به وزارت دفاع این کشور فشار می آورند تا «چراغ سبز» تحویل جنگنده اف 16 به اوکراین را از پنتاگون بگیرند! - مقامات نظامی آمریکا چراغ خاموش به وزارت دفاع این کشور فشار می آورند تا چراغ سبز تحویل جنگنده اف 16 به اوکراین را از پنتاگون بگیرند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پولیتیکو به نقل از منابعی که نخواست نامشان فاش شود، در گزارشی نوشت که به رغم درخواست های مکرر کی یف برای دریافت جنگنده های مدرن غربی، تاکنون هیچ کشوری چنین کاری نکرده اما مقامات نظامی آمریکا به طور چراغ خاموش به وزارت دفاع این کشور فشار وارد کرده اند تا مجوز ارسال جنگنده اف 16 به اوکراین را صادر کند.

به نوشته پولیتیکو و به نقل از یک مقام پنتاگون و دو منبع آشنا به امور، اقدامات داخلی در وزارت دفاع آمریکا برای ارسال این جنگنده به اوکراین شتاب گرفته و عمده دلیل آن هم تصمیم اخیر واشنگتن برای تحویل تانک های آبرامز و همچنین سامانه پدافند هوایی به کی یف است.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا در واکنش به تحویل احتمالی اف 16 به اوکراین گفت: فکر نمی کنم مخالفتی داشته باشیم.

البته تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.

کی یف هنوز این جنگنده را یکی از اولویت های اصلی خود اعلام نکرده و آمریکا در حال حاضر روی کمک به اوکراین و تامین نیازهای فوری این کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار مقامات نظامی آمریکا به پنتاگون برای ارسال اف 16 به کی یف

فشار مقامات نظامی آمریکا به پنتاگون برای ارسال اف 16 به کی یف