مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-29دانش

لغو مجوز 70 موسسه غیرانتفاعی طی 15 سال اخیر


رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: 70 موسسه غیرانتفاعی طی 15 سال اخیر در روند ارزیابی و نظارت لغو مجوز شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله رازینی صبح امروز در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد از اقدامات این مرکز و گرامیداشت انقلاب اسلامی گفت:تعداد دانشجویان قبل انقلاب حدود 160 هزار نفر بود که امروز بالغ بر سه میلیون و 300 هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین اعضای هیات علمی قبل از انقلاب به ده هزار نفر نمی رسید ولی امروز تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت ما بالغ بر 80 هزار نفر است.

همچنین پذیرفته شدگان در دانشگاه ها قبل از انقلاب به 5 تا 6 هزار نفر نمی رسید ولی امروز فقط در حوزه تحصیلات تکمیلی 150 هزار نفر در سال پذیرش می شوند.

همچنین قبل انقلاب به ازای هر هزار نفر 4.

5 دانشجو داشتیم که امروز به ازای هر هزار نفر 38 دانشجو داریم.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم ادامه داد: قبل از انقلاب مجموع موسسات و واحدهای دانشگاهی ما 240 تا 250 واحد دانشگاهی بود که امروز با احتساب شعب دانشگاه ها مجموعه واحدهای ما در حوزه دانشگاه ها، پارک ها به 2800 واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول این سال ها رشد کمی آموزش عالی رشد قابل ملاحظه ای بوده افزود: ما برای اینکه رویکرد فعالی داشته باشیم ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو مجوز 70 موسسه غیرانتفاعی طی 15 سال اخیر

لغو مجوز 70 موسسه غیرانتفاعی طی 15 سال اخیر