مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:502023-01-29اقتصادي

ایرانی ها چقدر گاز مصرف می کنند؟


مصرف سالانه گاز طبیعی کشور بیش از 228 میلیارد مترمکعب می رسد که 70 درصد آن در بخش صنعتی و 30 درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، این نسبت در زمستان برعکس بوده به گونه ای که 70 درصد گاز از سوی مشترکان خانگی، - تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می شود و حتی این مقدار به 80 درصد هم رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این روزهای زمستان با وجود تولید و تزریق بیش از 848 میلیون مترمکعب گاز در روز به خطوط سراسری، اکنون بیش یک ماه است که روزانه بیش از 600 میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می شود که هدررفت منابع، سرمایه و ثروت را در پی دارد.

از روزهای دی ماه 1401 مصرف روزانه بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به دلیل سرمای شدید و پایداری هوا نسبت به مدت مشابه پارسال تا 150 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

آن طور که جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرده مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری معادل 2 فاز پارس جنوبی نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

شدت مصرف انرژی در ایران 2.

5 برابر میانگین جهانی است، هم اکنون روزانه 990 میلیون مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می شود، روزانه از این مقدار گاز حدود 848 میلیون مترمکعب در 21 پالایشگاه گازی کشور شیرین سازی و در بخش های مختلف کشور مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها چقدر گاز مصرف می کنند؟

ایرانی ها چقدر گاز مصرف می کنند؟