مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:252023-01-29اقتصادي

تعاونی ها از تسهیلات تبصره 16و 18 چقدر سهم دارند؟


معاون وزیر تعاون از اختصاص سهم 25 درصدی تسهیلات تبصره 16 و 18 بودجه به بخش تعاون خبر داد و گفت: از مجموع 102 هزار میلیارد تومان تبصره 16، سهم بخش تعاونی 25 هزار میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هشتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال با اهتمام وزیر تعاون و حمایت رییس جمهور، مصوب شد که 25 درصد از منابع پیش بینی شده درتبصره های 16 و 18 لایحه بودجه به بخش تعاون اختصاص یابد.

در حال حاضر 4 منبع برای اعطای تسهیلات در حوزه اشتغال درنظر گرفته شده است که تبصره 16، تبصره 18، مشاغل خانگی و مشاغل روستایی را شامل می شود و امکان پرداخت تسهیلات به تعاونگران از محل این منابع وجود دارد.

در تبصره 18 بودجه با هدف اجرای برنامه های اشتغال مولد و پایدار و با تاکید بر ایجاد بستر اشتغال برای جوانان و زنان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال حمایتی تسهیلاتی پیش بینی و به دولت اجازه داده شده تا از این منابع و تسهیلات به منظور تحقق برنامه های اشتغال در بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی استفاده کند.

همچنین در تبصره 16 لایحه بودجه که به تسهیلات تکلیفی اشاره دارد نیز منابع و تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال درنظر گرفته و بانک مرکزی مکلف شده است برای حمایت از اشتغال از طریق بانک های عامل مبلغ یک میلیون و بیست هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی ها از تسهیلات تبصره 16و 18 چقدر سهم دارند؟

تعاونی ها از تسهیلات تبصره 16و 18 چقدر سهم دارند؟