مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-29بين الملل

روسیه معاهده ماهیگیری در جزایر مورد مناقشه را با ژاپن تمدید نمی کند


روسیه با اشاره به تحریم های ضد روسی ژاپن، امروز (یکشنبه) گفت، گفت وگوهای سالانه با این کشور را در رابطه با تمدید معاهده ای که به ماهیگیران ژاپنی اجازه فعالیت در جزایر مورد مناقشه را می دهد، - روسیه با اشاره به تحریم های ضد روسی ژاپن، امروز (یکشنبه) گفت، گفت وگوهای سالانه با این کشور را در رابطه با تمدید معاهده ای که به ماهیگیران ژاپنی اجازه فعالیت در جزایر مورد مناقشه را می دهد، برگزار نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این جزایر که در نزدیکی جزیره هوکایدو در شمال ژاپن قرار دارند، در روسیه به عنوان کوریل و در ژاپن به نام سرزمین های شمالی شناخته می شوند و طی چندین دهه هسته اصلی تنش میان این دو کشور بوده است.

خبرگزاری نووستی به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد: در راستای تحریم های ضد روسی که دولت ژاپن اتخاذ کرده، طرف روسی به توکیو اطلاع داد که موافق برگزاری گفت وگوهای سالانه در رابطه با تمدید معاهده ای که به ماهیگیران ژاپنی اجازه فعالیت در جزایر مورد مناقشه را می دهد، نیست.

پس از آنکه روسیه در تاریخ 24 فوریه 2022 حمله به اوکراین را آغاز کرد، ژاپن – متحد اصلی ایالات متحده آمریکا – فورا تحریم هایی را علیه چندین فرد و نهاد روسی وضع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه معاهده ماهیگیری در جزایر مورد مناقشه را با ژاپن تمدید نمی کند

روسیه معاهده ماهیگیری در جزایر مورد مناقشه را با ژاپن تمدید نمی کند