مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 10:552023-01-29پزشكي

95 درصد مردم دنیا هرگز به جذام مبتلا نمی شوند


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،گفت: سیستم ایمنی بدن 95 درصد افراد استعداد ابتلا به بیماری جذام را ندارد، - حتی اگر در تماس نزدیک با افراد درمان نشده قرار بگیرند هرگز به این بیماری مبتلا نخواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیمین دخت بیات با اشاره به پیشرفت های علم پزشکی در درمان جذام، تغییر نگرش جامعه در خصوص این بیماری را ضروری دانست و بر اصلاح تفکرات پوسیده، قدیمی و هراس غیرمنطقی از جذام و ضرورت آشنایی مردم با واقعیت فعلی این بیماری تاکید کرد.

وی براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، گفت: به محض شروع درمان و در مدت زمانی کوتاه 99.

9 درصد از میکروب ها و باسیل های مولد جذام در بدن بیمار از بین رفته و از پیشرفت بیماری و معلولیت جلوگیری می شود؛ بنابراین دیگر نیازی نیست که فرد مبتلا به جذام را از خانواده و جامعه جدا کنیم.

او با اشاره به این که از سال 1981میلادی با ارائه درمان دارویی، بیماری جذام درمان پذیر شده است، افزود: امروزه داروهای ضدجذام به صورت بسته های آماده و رایگان از سوی سازمان جهانی بهداشت در اختیار تمام کشورها قرار می گیرد.

بیات خاطرنشان کرد: جذام در ایران نیز از 35 سال گذشته تاکنون قابل درمان است و پاسخ خوبی نیز از درمان بیماران دریافت کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد مردم دنیا هرگز به جذام مبتلا نمی شوند

95 درصد مردم دنیا هرگز به جذام مبتلا نمی شوند