مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-29اجتماعي

نقش خودروهای دیزلی و فرسوده در اوج گیری آلودگی هوا


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به نقش به سزای آلایندگی خودروهای دیزلی و کیفیت سوخت بر آلودگی هوا گفت: اگر موتورسیکلت برقی به چرخه حمل و نقل اضافه شود، - حدود 270 کیلوگرم از آلاینده های گازی و ذرات معلق در سال کاهش پیدا خواهد کرد.

  محمدمهدی میرزایی قمی در گفت وگو با ایسنا درباره برقی شدن موتورسیکلت های کار بر اساس پروژه های هدف گذاری شده بیست و دومین شنبه امید و افتخار با موضوع حمل و نقل پاک اظهارکرد: پروژه برقی سازی موتورسیکلت ها تاثیر قابل توجهی بر کاهش آلودگی هوا دارد.

بر اساس محاسبات انجام شده، اگر موتورسیکلت برقی به چرخه حمل و نقل اضافه شود، حدود 270 کیلوگرم از آلاینده های گازی و ذرات معلق به صورت سالیانه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورت تحقق برآورد اقتصادی در حوزه سلامت با ورود موتورسیکلت های برقی و استفاده از آن ها به صورت سالیانه 30 میلیون تومان منفعت در حوزه بهداشت و درمان برای شهر فراهم خواهد شد.

میرزایی قمی با اشاره به تاثیر استفاده از موتورسیکلت برقی بر کاهش مصرف سوخت گفت: هر موتورسیکلت برقی که به چرخه حمل و نقل اضافه می شود، سالیانه 600 لیتر کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت های برقی حداقل 14 میلیون تومان در بخش سوخت صرفه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش خودروهای دیزلی و فرسوده در اوج گیری آلودگی هوا

نقش خودروهای دیزلی و فرسوده در اوج گیری آلودگی هوا