مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 09:302023-01-29سياسي

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (2)


یک حقوقدان با اشاره به کلیات مبحث اِقرار در دادگاه و خارج از دادگاه؛ در خصوص شرایط اِنکار پس از آن توضیحات جامع و کاملی را بیان کرد که بخش دوم مطلب تقدیم می شود.

- سبحان غفاری وکیل دادگستری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در ادامه مبحث قسمت اول، اظهار کرد: اِقرار جزو ادله اثبات دعوی است و از مهمترین دلایل در این خصوص شمرده می شود لذا زمانی که شخصی اِقرار به انجام کاری کند به راحتی برای پرونده حکم گرفته می شود و دیگر زحمتی باقی نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه اقرار وکیل علیه موکل و همچنین اقرار وَلی یا قَیم، علیه مولی علیه اقرار محسوب نمی شوند، افزود: اقرار یا با لفظ انجام می شود و یا به صورت کتبی و نوشتاری و در صورت تعذر با فعلی از قبیل اشاره و .

.

مورد قبول است.

غفاری، اِقرار تحت اِکراه شکنجه و آزار و اذیت روحی وجسمی را بدون ارزش دانست و ادانه داد: در چنین موردی، دادگاه مکلف به تحقیق دوباره از متهم است.

این حقوقدان تاکید کرد: در جرایم حدی، اِقرار کردن در صورتی دارای اعتبار شرعی است که حتما و الزاما نزد مقام قضایی و در محکمه صورت گیرد.

وی بیان کرد: در امور کیفری طبق ماده 171 قانون مجازات اسلامی آمده است که در صورت وجود اِقرار معتبر که قرائنی برای علم قاضی نسبت به خلاف آن نباشد، جرم با اقرار ثابت می شود و نوبت به ادله دیگر نیز نمی رسد و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (2)

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (2)