مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 09:152023-01-29پزشكي

اعتیاد مهمترین علت ابتلا به هپاتیت در جهرم است


رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعتیاد را مهمترین علت ابتلا به هپاتیت در جهرم دانست و گفت: بیش از 60 درصد مبتلایان به این بیماری را آقایان تشکیل می دهند.

- محمد رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، بیان کرد: در حال حاضر 800 بیمار در جهرم مبتلا به هپاتیت های نوع Bو C هستند که 62 درصد از آنها آقا و 32 درصد از آنها خانم اند.

وی با بیان این مطلب که در شهرستان جهرم، شیوع هپاتیت B بیشتر از هپاتیت C است، گفت: 57 درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت B و 43 در صد از آنها مبتلا به هپاتیت C هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تزریق مواد و اقدامات تهاجمی با تجهیزات آلوده در محیط آرایشگاه، دندان پزشکی و بیمارستان به ترتیب از بیشترین علت در گیری این افراد به بیماری هپاتیت بوده است.

وی بیان کرد: هپاتیت، بیماری بسیار پیچیده و پر عارضه ای است که با بیماری یابی و تشخیص به موقع آن می توان از بسیاری از عواقب بد آن مانند انتقال بیماری به دیگران، هزینه های بالای درمان و درنهایت پیوند کبد جلوگیری کرد.

هپاتیت، بیماری بسیار پیچیده و پر عارضه ای است که با بیماری یابی و تشخیص به موقع آن می توان از بسیاری از عواقب بد آن مانند انتقال بیماری به دیگران، هزینه های بالای درمان و درنهایت پیوند کبد جلوگیری کرد رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کبد یکی از مهمترین و بزرگتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد مهمترین علت ابتلا به هپاتیت در جهرم است

اعتیاد مهمترین علت ابتلا به هپاتیت در جهرم است