مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 20:152023-01-28بين الملل

جزییات دفاعیات وکلای مدافع حمید نوری در دادگاه سوئد


وکلای سوئدی حمید نوری در مرحله تجدید نظر این پرونده طولانی، دفاعیات حقوقی و تاریخی مهمی از او کردند و به بیان برخی تناقضات موجود در ادله دادستان سوئد پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حمید نوری 18 آبان ماه سال 98 در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورت غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و 8 ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگهداری شد.

نوری پس از حدود 8 ماه، تنها یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده داشته و زنده بودن خود را به اطلاع آن ها می رساند و تا 25 ماه بعد از بازداشت، اجازه ملاقات حضوری با خانواده خود را پیدا نمی کند.

دستگاه قضایی سوئد 23 تیرماه سال جاری پس از برگزاری 92 جلسه دادگاه رأی حبس ابد را در یک روند غیرقضایی و غیرحقوقی برای حمید نوری تبعه بازداشت شده ایرانی صادر کرد، اتهام نوری در این دادگاه زندانبانی منافقین در سال های دهه 60 در ایران است.

دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز 11 ژانویه (21 دی) موضوع بررسی لوایح اعتراض مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد و تا کنون 7 جلسه از دادگاه تجدید نظر برگزار شده است.

وکلای حمید نوری موفق شدند اولین بخش از دفاعیات خود را در ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات دفاعیات وکلای مدافع حمید نوری در دادگاه سوئد

جزییات دفاعیات وکلای مدافع حمید نوری در دادگاه سوئد