مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 17:002023-01-28بين الملل

دوئل غرب با روسیه در ساخت جنگنده نسل ششم


ایتالیا با کمک انگلیس و ژاپن قراردادی را با شرکت های خود با هدف ساخت جت های نسل ششم امضا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایتالیا با کمک انگلیس و ژاپن در حالی قراردادی را با شرکت های دفاعی پیشروی خود با هدف ساخت جنگنده های نسل ششم جدید امضا کرده که از یک سو چند کشور دیگر اروپایی نیز در پی ساخت جنگنده نسل ششم هستند و روسیه نیز در پی ساخت جنگنده میگ-41 برآمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه دیفنس نیوز ، قرارداد امضا شده توسط وزارت دفاع ایتالیا با چهار شرکت لئوناردو ، الترونیکا ، آویو آئرو و امبدا ، شامل حمایت از مرحله مفهومی و ارزیابی و فعالیت های نمایشی مرتبطاست.

بودجه دفاعی ایتالیا در سال 2022 شامل 220 میلیون یورو (239 میلیون دلار) برای برنامه ساخت جنگنده نسل ششم بود و برنامه ریزان پیش بینی کردند که رم از هم اکنون تا اواسط دهه 2030، 3.

8 میلیارد یورو برای ساخت جنگنده نسل ششم هزینه خواهد کرد.

این در حالی است که گیدو کروستو وزیر دفاع ایتالیا گفته است که ایتالیا بر سهم برابر انگلیس و ژاپن در این پروژه پافشاری خواهد کرد.

این در حالی است که آلمان نیز از توافق با  فرانسه و اسپانیا بر سر آغاز مرحله بعدی توسعه یک جنگنده جدید به نام فکاس  که از آن به عنوان  بزرگترین پروژه دفاعی اروپا با هزینه تخمینی بیش از 100 میلیارد یورو نام برده می شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوئل غرب با روسیه در ساخت جنگنده نسل ششم

دوئل غرب با روسیه در ساخت جنگنده نسل ششم