مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 16:352023-01-28اقتصادي

چرا در زمستان گاز کم داریم و در تابستان برق!


هر سال همزمان با کاهش دمای هوا در کشور، مسئله کمبود گاز مطرح و راهکارهای متعددی برای گذر از این شرایط پیش بینی و برنامه ریزی می شود؛ از سوی دیگر، - با گرم شدن و افزایش دمای هوا نیز مشکلات قطعی برق دامنگیر می شود.

مسائلی که هر بار هم متهمان و مقصران متعدد و جدیدی دارد و هیچگاه نسخه علاج بخشی برای آن ارائه نمی شود.

حال سوال اینجاست که علت اصلی کمبود منابع انرژی چیست و مقصران واقعی این اتفاق دقیقا چه اشخاصی هستند؟ کمبود گاز، آلودگی هوا، کیفیت بنزین، خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده، نیروگاه ها و صنایع و مازوت سوزی، صرفه جویی و جریمه مشترکان پرمصرف، همه این ها واژگانی آشنا برای مردم و مسئولان در فصول سرد سال هستند.

روی دیگر این سکه ماه های گرم سال است؛ قطعی برق، تولید و استخراج رمز ارزها، کمبود منابع آبی و ذخایر سدها و از کار افتادن توربین های مولد برق، دمای هوا، توصیه استفاده از کولرها در بالاتر از 24 درجه، مشترکان پرمصرف و باز هم جریمه لغاتی آشنا برای این دوره اند.

فارغ از اینکه در تابستان چه مشکلاتی در صنعت انرژی کشور وجود دارد اما سوال مهمی که طی یکی دوماهه اخیر از سوی افکار عمومی مطرح شده این است که چرا کشوری با داشتن دومین ذخایر گازی دنیا برای تامین نیاز زمستانی مشترکان خود درمانده است؟ این پرسش ناخودآگاه یادآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در زمستان گاز کم داریم و در تابستان برق!

چرا در زمستان گاز کم داریم و در تابستان برق!