مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:412023-01-28پزشكي

آمارهای نگران کننده از شیوع انواع سرطان ها در کشور/ سرطان معده در گیلان شایع است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، فریبرز منصور قناعی، رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان، اظهار کرد: شایع ترین نوع سرطان و فوت براثر این بیماری، انواع سرطان های گوارشی است.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگ سالان با بیان اینکه اگرچه ژنتیک عامل اصلی سرطان است، اما عوامل محیطی نقش پررنگی در زنجیره سرطان دارند، افزود: سرطان درواقع رشد بیش ازحد یک بافت بوده که سبب افزایش بیش ازحد سلول های نابالغ خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان با بیان اینکه هر بار مصرف قلیان به میزان مصرف یک پاکت سیگار مضر است، گفت: مصرف تنباکو 22 درصد مرگ ناشی از سرطان ها را شامل می شوند.

به گفته منصورقناعی چاقی، مصرف غذاهای ناسالم، عدم تحرک و سوءمصرف الکل، عفونت ها، تماس با مواد یونیزه، آلودگی هوا و HPV از عوامل اصلی بروز سرطان هستند.

وی با اشاره به اینکه سرطان ریه اولین مورد سرطان در جهان برای مردان است، گفت: سرطان معده میان مردان در دنیا رتبه چهارم را دارد، اما در گیلان متأسفانه بسیار شایع است.

رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان با اشاره به اینکه پس از سوانح رانندگی و بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها سومین عامل مرگ ومیر در ایران هستند، افزود: اگرچه میزان سرطان در ایران از متوسط دنیا کمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهای نگران کننده از شیوع انواع سرطان ها در کشور/ سرطان معده در گیلان شایع است

آمارهای نگران کننده از شیوع انواع سرطان ها در کشور/ سرطان معده در گیلان شایع است