مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:352023-01-28اقتصادي

4 دهه بلاتکلیفی در دو راه ریلی بین المللی


در دهه 70 پیشنهاد راه اندازی ریل میانه- ادبیل- آستارا داده شد اما در همان دهه پیشنهاد دیگری نیز مطرح شد اما درحال حاضر هر دو راه ریلی همچنان نیمه کاره مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در سال 1374 پیشنهاد راه اندازی راه آهن میانه- اردبیل- آستارا داده شد که با توجه به عدم پیگیری های لازم ساخت راه آهن قزوین- رشت- آستارا که باعث تخریب محیط زیست بود مورد تایید قرار گرفت.

در سال 1378 خبرهایی مبنی بر نقشه برداری مسیر راه آهن میانه- اردبیل آغاز شده بود و این خبر پس از گذشته دو دهه متروکه ماند و پروژه راه آهن قزوین- رشت- آستارا مطرح شد که بخشی از راه آهن کریدور شمال- جنوب خواهد شد.

اکنون راه آهن رشت - آستارا که متاسفانه یک خطه و غیر قابل تبدیل به دو خطه به دلیل زیر ساخت های کنونی از جمله ابنیه پل و تونل است، هنوز به انزلی نرسیده و در مسیر خود تا آستارا ناگزیر زمین های زراعی و جنگل ها را تخریب خواهد کرد.

برای احداث این خط ریلی، تونل هایی در کوه ها احداث خواهند کرد و طبیعت ضعیف جنگل های هیرکانی را تخریب خواهد کرد و به سخنی دیگر هزینه ای زیاد بر کشور تحمیل خواهد کرد.

در حالی که راه آهن میانه - اردبیل- آستارا هم تخریب و هم هزینه کمتری داشت و هم اردبیل را از تنگنا نجات می داد و هم زودتر به قفقاز متصل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دهه بلاتکلیفی در دو راه ریلی بین المللی

4 دهه بلاتکلیفی در دو راه ریلی بین المللی