مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:252023-01-28اقتصادي

آغاز طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در خراسان شمالی


مدیر مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از آغاز طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از آغاز طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در این استان خبر داد.

دکتر حسن قاسمی فرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و تا دو ماه طول می کشد، اظهار کرد: طی این طرح، دام های سبک (گوسفند و بز) و سنگین (گاو و گوساله) واکسینه خواهند شد.

وی گفت: پیش بینی می شود طی اجرای این طرح، 2 میلیون راس دام سبک و 50 هزار راس دام سنگین علیه این بیماری به طور رایگان واکسینه شوند.

دکتر قاسمی فرد افزود: در اجرای این طرح 45 تا 50 اکیپ بخش دولتی و خصوصی همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای این طرح، از ابتدای سال تاکنون طی یک مرحله واکسیناسیون دام سنگین علیه این بیماری و همچنین واکسیناسیون تمام دام های عشایری نیز انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش کانون های بیماری تب برفکی در این استان طی امسال و سال گذشته بیان کرد: طی سال جاری شاهد بروز 5 و طی پارسال 4 کانون از این بیماری بودیم که در سال های قبل از آن، کانون های بیشتری از بیماری تب برفکی در این استان بروز پیدا می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در خراسان شمالی

آغاز طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در خراسان شمالی