مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 11:452023-01-28سياسي

شفافیت؛ تنها راه تقویت اعتماد عمومی


نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت در تدوین برنامه هفتم، گفت: تنها در سایه شفافیت، اعتماد عمومی تقویت می شود و توده مردم و جریانات سیاسی به سمت اتحاد حرکت می کنند.

- بهروز محبی نجم آبادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به میزان تحقق پایین برنامه های توسعه، اظهار کرد: در مورد برنامه ششم نیز تنها 35 درصد احکام به طور کامل محقق شد و حدود 60 درصد احکام هم به صورت ناقص تحقق یافته است.

مهم ترین دلایل بروز این مسئله، این است که برنامه ها عمدتا یا غیرواقعی نوشته می شوند یا اراده ای برای اجرای آن ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه های توسعه بر اساس واقعیات کشور، افزود: رهبری نیز در یک دیداری که با نمایندگان داشتند، فرمودند برنامه های توسعه مسئله محور تدوین شوند و مثال زدند که امروز یکی از مسائل مهم ما در حوزه صنعت، بحث معادن است که باید برای آن یک نقشه راه مشخصی دیده شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن ضمانت های اجرایی برای تحقق احکام برنامه های توسعه، عنوان کرد: برنامه های توسعه باید طوری نوشته شوند که میزان تحقق آن ها قابل ارزیابی باشد و هر دستگاهی که به وظایف خود عمل نکرده است، مورد برخورد جدی مجلس قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت؛ تنها راه تقویت اعتماد عمومی

شفافیت؛ تنها راه تقویت اعتماد عمومی