مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 11:352023-01-28اقتصادي

صرفه جویی در مصرف گاز تضمن تامین برق پایدار است


سوخت بیش از 90 درصد نیروگاه های برق کشور گاز است و کاهش دمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف گاز توسط بخش های خانگی و تجاری، سوخت رسانی به نیروگاه ها و در نتیجه تأمین برق را با چالش مواجه می کند، - از این رو صرفه جویی در مصرف گاز می تواند به عنوان تضمینی برای تامین پایدار انرژی برق در بخش های مختلف محسوب شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس شنبه 8 بهمن به خبرنگاران گفت: علیرغم آنکه مدیران، مهندسان و متخصصین صنعت گاز و فرآورده های نفتی، تلاش خود را برای تامین سوخت نیروگاه ها به کار بسته اند ، اما همه اقشار جامعه، به خصوص بخش خانگی، تجاری و مشترکان عمده می توانند با کاهش مصرف گاز، به تامین برق پایدار کمک خواهند کرد.

یدالله حقیقی در عین حال لزوم تداوم مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف در طول سال را متذکر شد و ادامه داد: یکی از راه های کاهش مصرف برق، مدیریت روشنایی معابر است، در صورتی که رفاه حال مردم به لحاظ امنیتی و تبعات اجتماعی به خطر نیفتد و همچنین استانداردهای مربوط به راهنمایی و رانندگی رعایت شود، می توان بخشی از روشنایی معابر به ویژه در بزرگراه های بین شهری را تعدیل کرده و سایر مصارف مربوط به آن را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: در تابستان امسال این شرکت از طریق تعامل با صنایع حدود 300 هزار مگاوات ساع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی در مصرف گاز تضمن تامین برق پایدار است

صرفه جویی در مصرف گاز تضمن تامین برق پایدار است