مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 11:252023-01-28پزشكي

مرگ و میر ناشی از سرطان کاهش یافته است


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: باوجود افزایش تعداد مبتلایان به سرطان، نسبت افرادی که از این بیماری فوت می کنند با در نظر گرفتن جمعیت و تعداد موارد ابتلا در مقایسه با سه دهه پیش کاهش یافته است.

- دکتر عصمت حیدری در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: سرطان از آن دسته بیماری هایی است که به دلیل نداشتن آگاهی کافی مردم، ترسناک و دلهره آور جلوه می کند، اما آشنا شدن با این بیماری از تشخیص تا درمان به ما نشان می دهد که همه سرطان ها به یک شکل نیستند و تفاوت های بسیاری بین آن ها وجود دارد.

وی بیان کرد: مهم ترین دلایل برای افزایش بروز سرطان در ایران و جهان عبارتند از امید به زندگی، تغییر در شیوه زندگی و عوامل محیطی هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: با افزایش تعداد موارد ابتلا به سرطان و با وجودی که عدد خام مرگ ومیر ناشی از سرطان ها افزایش یافته، اما به طورکلی نسبت افرادی که از سرطان فوت می کنند با در نظر گرفتن جمعیت و تعداد موارد ابتلا در مقایسه با سه دهه پیش کاهش یافته است.

حیدری عنوان کرد: مهم ترین دلیل بهبود در بقای بیماران، علاوه بر درمان های مؤثرتری که پیداشده است، افزایش آگاهی مردم و ارتقای روش های تشخیص زودهنگام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ و میر ناشی از سرطان کاهش یافته است

مرگ و میر ناشی از سرطان کاهش یافته است