مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-28اقتصادي

اطلس طبیعت گردی جنگل های هیرکانی تهیه شود


نوشهر اقتصاد خانوارهای حاشیه جنگل های هیرکانی را مهمترین دغدغه ها بیان کرد و تهیه اطلس طبیعت گردی را لازم دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهرداد خزایی پور پیش ازظهر شنبه در نشست انعقاد تفاهمنامه با انجمن طبیعت گردی ایران اقتصاد خانوارها را بزرگترین مشکل در جنگل های شمال بیان کرد و افزود: باید به نوعی برنامه ریزی تا اقتصاد خانوارهای حاشیه نشین جنگل های هیرکانی تقویت شود.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل و ممنوعیت بهره برداری چوب اظهار داشتک این مسئله سبب شده بسیاری از کسانی که از جنگل ارتزاق می کردند دچار ضرر شدند و اکنون به صورت غیرمجاز درحال برداشت از جنگل هستند.

وی با عنوان اینکه اقتصاد دامداران و خانوارهای حاشیه نشین ضربه خورده است، خواستار تقویت اقتصاد خانوارهای حاشیه شد و گفت: علاوه براین نیاز داریم در شمال کشور اطلس طبیعت گردی تعریف شود زیرا چاره ای نداریم از موهبت گردشگری عرصه ها بهره گیری شود.

خزایی پول به روزشدن و تقویت طبیعت گردی را ضروری دانست و گفت: از این رو باید اطلس طبیعت گردی در عرصه های هیرکانی تهیه شود و مناطق و جاذبه های طبیعی به گردشگران معرفی شود.

سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اظهار اینکه بسیاری از لیدرهای گردشگری مجوز ندارند، گفت: ساماندهی و سازماندهی را لازم دانست و بسیاری از عرصه ها و گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس طبیعت گردی جنگل های هیرکانی تهیه شود

اطلس طبیعت گردی جنگل های هیرکانی تهیه شود