مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 10:262023-01-28پزشكي

در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید


در فصل سرما، خون رسانی کمتر است و درد بیشتری در عضله و استخوان ها احساس می شود؛ لذا، باید در منزل ورزش های هوازی انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم مقدسی جهرمی، در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه احساس درد اصولاً در هوای سرد بیشتر می شود، افزود: در هوای سرد، رگ هایی که در محیط هستند انقباض بیشتری پیدا می کنند و خون به قسمت های حیاتی تر جریان پیدا می کند، اما عامل اصلی تشدید بیماری سرما نیست و باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز اصولاً منشا درد کمتری را در استخوان داریم و بیشتر در سنین بالا رخ می دهد، ادامه داد: اگر منشا آن، درد عضلات و مفاصل هستند به خصوص آرتروزها که از آن با عنوان ساییدگی مفصل یاد می شود.

درمان اصلی آرتروزها به خصوص در زانو و کمر، یک سری مراقبت است و باید روی این نقاط خیلی فشار وارد نکیم و با بی تحرکی زیاد نیز، عضلات را ضعیف نکنیم؛ و از ورزش ها و نرمش هایی استفاده شود تا عضلات تقویت شوند.

این فوق تخصص روماتولوژی و بیماری های داخلی افزود: کمتر اتفاق می افتد که مشکل رماتیسمی عامل دردهای بیمار باشند؛ ولی احساس درد هم در مفاصل می تواند عامل رماتیسم باشد که با مراقبت و درمان صحیح دارویی می شود کنترل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید

در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید