مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 10:152023-01-28فرهنگي

سفر به عالم ارواح در «کمدی الهی»/ دوزخ تونسی ها در وحدت دیده شد


نمایش «کمدی الهی» به کارگردانی حافظ خلیفه از کشور تونس شب گذشته در قالب بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت به صحنه رفت.

- نمایش کمدی الهی به کارگردانی حافظ خلیفه از کشور تونس شب گذشته در قالب بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت به صحنه رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در هفتمین روز از اجراهای صحنه ای جشنواره تئاتر فجر نمایش کمدی الهی از تونس در 2 نوبت 17 و 20:30 در تالار وحدت به صحنه رفت.

کمدی الهی سه گانه ای است منظوم شامل عناوین دوزخ، برزخ و بهشت که نگارش آن به قلم دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی در سال 1308 میلادی آغاز شد و تا یک سال قبل از مرگ دانته، یعنی در سال 1321 میلادی به طول انجامید.

این کتاب، به شکل گسترده به عنوان برجسته ترین اثر در ادبیات ایتالیا شناخته می شود.

دانته در این کتاب، سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت تعریف می کند.

کمدی الهی داستان سقوط دانته به دوزخ به همراهی، راهنمایی به نام ویرژیل (شاعر رومی که چند سده پیش از دانته زندگی می کرده است)، عروج او به برزخ و ملاقات با معشوقه اش بئاتریس و در نهایت، رسیدن او به بهشت را روایت می کند.

این شاهکار بزرگ تاریخ ادبیات به مسائلی چون ایمان، آرزو و روشن ضمیری می پردازد و با ارائه تصاویری خیره کننده و به یاد ماندنی از دنیای بعد از مرگ، قصه تمثیلی شگف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به عالم ارواح در «کمدی الهی»/ دوزخ تونسی ها در وحدت دیده شد

سفر به عالم ارواح در «کمدی الهی»/ دوزخ تونسی ها در وحدت دیده شد