مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 09:572023-01-28فرهنگي

خطم چو زلف یار، پریشان و درهم است


تاریخ و تمدن ایرانی، ریشه از فرهنگ و هنر گرفته و هنر خوشنویسی در این کتاب چندهزار ساله، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هنرمندان ایرانی، به تناسب زمان و تحولات جامعه، - ایسنا/اصفهان تاریخ و تمدن ایرانی، ریشه از فرهنگ و هنر گرفته و هنر خوشنویسی در این کتاب چندهزار ساله، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هنرمندان ایرانی، به تناسب زمان و تحولات جامعه، طرحی نو در انداخته و صورتی تازه از خوشنویسی را خلق کرده اند.

استان پهناور اصفهان، خاک زرخیزی است که هنرمندانش هریک در گوشه گوشه آن، فصلی از تاریخ و تمدن ایران عزیز را روایت می کنند و روا نیست که این تاریخ شفاهی در کنج تنهایی خود، روزگار بگذرانند چراکه اهل هنر شایسته تنها نشینی نیستند.

خط شکسته نستعلیق، اگرچه توسط مرتضی قلیخان شاملو ، در هرات خلق شد و درویش عبدالمجید طالقانی در قزوین آن را به اوج رساند، اما این بار هنرمندی از خاک زرخیز استان اصفهان، سومین تحول تاریخ نگارش شکسته نستعلیق را پس از یک دهه پدید آورد.

احمد خوشحساب نوش آبادی، عضو انجمن خوشنویسان ایران، هنرمندی است که روزگارش را به تعلیم و تدریس هنر گذرانده از سال 1394، تحریری صادقانه و خالصانه از آیه شریف یاایتهاالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی را به نگارش در آورد که امروز به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطم چو زلف یار، پریشان و درهم است

خطم چو زلف یار، پریشان و درهم است