مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 09:052023-01-28سياسي

جزییات طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت بالای نهالکاری به دلیل عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی و تغییر اقلیم اظهار کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عباسعلی نوبخت در گفت و گو با ایسنا درباره جزییات طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور اظهارکرد: به دستور رییس جمهوری و وزیرجهاد کشورزی کاشت یک میلیارد اصله نهال در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های لازم انجام شده است و جلساتی به صورت روزانه در ستاد سازمان و به شکل وبینار با مدیران کل استان ها تشکیل می شود.

وی ادامه داد: مسئله نهال کاری به این دلیل برای کشور بسیار مهم است که ایران از سال 1375 عضو کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی - که متولی آن سازمان ملل است - و از سال 1371 نیز عضو کنوانسیون تغییر اقلیم است.

کشورهایی همچون چین، ترکیه، آمریکا، عربستان، سنگاپور، اتیوپی، پاکستان و افغانستان نیز کاشت تعداد زیادی نهال را در دستور کار خود قرار داده اند که تا سال 2030 نهال های مورد نیازی را که دنیا اعلام کرده است آماده کنند سپس بکارند.

به طور مثال کشور چین درصدد است که 70 میلیارد اصله نهال تولید کند که از این میزان نهال در حال حاضر 50 میلیارد را تولید و در کشور خود کاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال

جزییات طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال