مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 08:412023-01-28اقتصادي

عبور سخت کامیون ها از مرز آستارا/ وعده های مسئولان عملی می شود؟


گمرک آستارا به عنوان یکی از قدیمیترین گمرکات کشور به دلیل نبودن زیرساخت ها و با توجه افزایش مبادلات بین ایران، اوراسیا و روسیه نیازمند تمهیداتی وِیژه برای تسهیل تردد کامیون ها است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- علی ساسانیان: شهرستان مرزی آستارا نقطه خروج از مرز ایران و ورود به کشور همسایه جمهوری آذربایجان و به عبارت بهتر محل اتصال قاره آسیا به قاره اروپا است.

از آنجا که بیش از 80 درصد صادرات گیلان از مرزهای سه گانه این شهرستان مرزی انجام می شود نیازمند توسعه زیرساخت های گمرکی این شهرستان در محورهای دریایی و ریلی است.

مهیا نبودن زیر ساخت ها در توسعه و پیشرفت گمرک آستارا بخصوص در بخش ریلی از مطالبات تجار و بازرگانان است.

همه ساله با شروع فصل صادرات و تقریباً دو ماه قبل از آغاز سال نو میلادی، اوج تردد بار از پایانه مرزی آستارا شروع و تا پایان اسفند ماه افزایش تردد کامیون ها در این مسیر، موجب افزایش تقاضا می شود که این روند باعث شده مشکلاتی هم برای صادرکنندگان و هم برای شهروندان به وجود بیاید.

صف طولانی تریلی ها که از پایانه بار آستارا تا درب تجاری گمرک وجود دارد باعث شده شهروندان آستارایی، صادرکنندگان و رانندگان تریلی ها از موضوع گلایه مند باشند و از مسئولان ذیربط بخواهند به این مسئله رسیدگی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور سخت کامیون ها از مرز آستارا/ وعده های مسئولان عملی می شود؟

عبور سخت کامیون ها از مرز آستارا/ وعده های مسئولان عملی می شود؟