مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 08:402023-01-28سياسي

خالق «حسنی نگو یه دسته گل» هم برگزیده شعر فجر بود


منوچهر احترامی که «حسنی» اش بیشتر از خودش معروف است، در دومین دوره جشنواره شعر فجر برگزیده شده بود، البته از نظر او جشنواره اول و دوم شعر فجر بیشتر تقدیر و احترام شاعران بود.

- جی پلاس ، در دوره دوم جشنواره شعر فجر ، محمودرضا اکرامی فر دبیر بود و محمود سالاری (معاون هنری کنونی وزیر ارشاد) دبیر اجرایی.

این دوره از جشنواره در شش بخش امام (ره) و انقلاب اسلامی ، شعر اجتماعی ، شعر آیینی ، شعر پایداری و انتفاضه ، شعر با موضوع آزاد و شعر کودک و نوجوان برگزار شد.

ایسنا نوشت؛ این دوره به قول برگزارکنندگان با هدف ارج نهادن به شاعران و بازنگری و بازشناسی جایگاه شعر به عنوان یک هنر اصیل و اساسی برپا شد.

محسن پرویز (رییس کنونی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان) که در آن زمان معاون فرهنگی دولت نهم بود، ویژگی این دوره را توجه ویژه به نسل جوان، اختصاص سهم بیش تر برای استان ها و فراهم آوردن زمینه لازم برای چاپ و نشر آثار استعدادهای جوان عنوان کرده بود.

این جشنواره از یازدهم بهمن ماه آغاز شد و تا دوم اسفندماه به طول انجامید.

منوچهر احترامی، طنزپرداز پیشکسوت و خالق اثر معروف حسنی نگو یه دسته گل ، متولد 1320 که در سال 1387 بر اثر نارسایی از دنیا رفت، در دومین دوره جشنواره شعر فجر به عنوان برگزیده انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالق «حسنی نگو یه دسته گل» هم برگزیده شعر فجر بود

خالق «حسنی نگو یه دسته گل» هم برگزیده شعر فجر بود