مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 08:002023-01-28بين الملل

السودانی: خواستار نوع تازه ای از روابط با ائتلاف بین المللی هستیم


نخست وزیر عراق در سفر به فرانسه تأکید کرد که عراق نیازمند نیروهای رزمی خارجی نیست؛ اما به همکاری با ائتلاف بین المللی در عرصه مبارزه با تروریسم نیاز دارد.

- نخست وزیر عراق در سفر به فرانسه تأکید کرد که عراق نیازمند نیروهای رزمی خارجی نیست؛ اما به همکاری با ائتلاف بین المللی در عرصه مبارزه با تروریسم نیاز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی در حاشیه سفرش به فرانسه با شبکه فرانس24 گفت وگو کرد.

او گفت که سفرش به فرانسه جهشی بزرگ در روابط دو کشور است که با امضای توافق نامه ای با حدود 50 ماده در ابعاد گوناگون امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی ابعاد راهبردی پیدا کرده است.

السودانی گفت که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد، بلکه به همکاری با ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا یا با کشورهای خارج از ائتلاف بین المللی در عرصه مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت و ثبات نیازمند است.

وی افزود که حضور نیروهای ائتلاف به خواست دولت سابق عراق بوده و تابع مذاکراتی فنی بر اساس توافقات سیاسی است که دستگاه های امنیتی رسمی عراق درباره ابقای مستشاران نظامی و تعیین تعداد و محل حضورشان و نیز آموزش و تبادل اطلاعات تصمیم می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السودانی: خواستار نوع تازه ای از روابط با ائتلاف بین المللی هستیم

السودانی: خواستار نوع تازه ای از روابط با ائتلاف بین المللی هستیم