مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 15:122023-01-27اقتصادي

شهرداری های شهرهای کوچک در آستانه نابودی قرار دارند


از اسفندماه سال قبل که شاخص واریزی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها دچار تغییراتی شد موجب به نابودی کشاندن شهرداری های کوچک گردید.

- ایسنا/خراسان رضوی شهردار شهرآباد گفت: از اسفندماه سال قبل که شاخص واریزی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها دچار تغییراتی شد موجب به نابودی کشاندن شهرداری های کوچک گردید.

علی نجفی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برخی شهرداری های کوچک برای تأمین حقوق کارکنانشان با مشکلات جدی مواجه اند، عنوان کرد: مشکلات شدید مالی شهرداری های کوچک از جمله شهرآباد موجب شده که در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: از اسفندماه سال قبل که شاخص واریزی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها دچار تغییراتی شد و مبنای توزیع اعتبارات جمعیت قرار گرفت، شهرداری های شهرهای کوچک با مشکلات جدی مواجه شدند.

نجفی با بیان اینکه این اقدام موجب نابودی شهرداری هایی با کمتر از 10 هزار نفر جمعیت شد، عنوان کرد: برای شهری مانند شهرآباد که ماهیانه از محل ماده 39 سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور فقط 112 میلیون تومان دریافت می کرده به یک باره به 28 میلیون تومان کاهش یافت.

شهردار شهرآباد خاطرنشان کرد: در صورتی این کاهش اعمال شد که ماهیانه هزینه های شهرداری شهر شهرآباد با کمتر از 3000 نفر جمعیت 250 میلیون تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری های شهرهای کوچک در آستانه نابودی قرار دارند

شهرداری های شهرهای کوچک در آستانه نابودی قرار دارند