مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 15:102023-01-27اجتماعي

رونمایی از یک متهم آلودگی هوای کلان شهرها/ ضربه بلندمرتبه سازی به هوای پاک


یکی از متهمان آلودگی هوا، ساختمان های بلندمرتبه است که بر اساس پژوهش ها، زمینه تغییر در جهت وزش باد را مهیا کرده و به پایداری جو و افزایش آلاینده ها در هوا کمک می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زمانی که از آلودگی هوا صحبت می کنیم، باید تعریف صحیحی نسبت به این موضوع داشته باشیم، مطابق تعاریف جهانی،  آلودگی هوا، وجود یک یا چند آلاینده در هوای آزاد با کمیت ها، ویژگی ها و زمان حضور مشخص است.

در این زمینه، چهار عامل شامل خصوصیات هواشناسی، شکل توپوگرافی، خصوصیات آلاینده ها و روش انتشار آلاینده ها در کلانشهرهای کشور بر افزایش یا کاهش آن موثر است.

بر اساس مستندات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تهران، امسال فقط 2 روز هوای پاک داشته است! ، یعنی با گذشت بیش از 300 روز از سال، هوای تهران تنها 2 روز در شرایط مطلوب قرار گرفته است.

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در دوم بهمن ماه 1401، پایتخت نشینان از ابتدای سال تاکنون، 155 روز هوای قابل قبول، 117 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، 29 روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، 2روز هوای بسیار ناسالم، 2 روز هوای خطرناک و تنها 2 روز هوای پاک را تجربه کردند.

*رونمایی از یک متهم اصلی در آلودگی هوای تهران هرگاه سخن از آلودگی هوا به میان می آید، انگشت اتهام بیش از همه، به سمت خودروهای فرسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از یک متهم آلودگی هوای کلان شهرها/ ضربه بلندمرتبه سازی به هوای پاک

رونمایی از یک متهم آلودگی هوای کلان شهرها/ ضربه بلندمرتبه سازی به هوای پاک