مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 13:162023-01-27اقتصادي

شناسایی ظرفیت های تولید مسکن با کمترین هزینه


دیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه باید سالانه 150 هزار واحد ساخته شود اما در نظر داریم این میزان را تا 200 هزار واحد افزایش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون زیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری نیز در نشست مجمع عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، عملکرد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سال 1400 با اشاره به این که سال گذشته 51 هزار پروانه ساخت در بافت های فرسوده صادر شده است، عنوان کرد: بر اساس برنامه باید سالانه 150 هزار واحد ساخته شود اما در نظر داریم این میزان را تا 200 هزار واحد افزایش دهیم برای این منظور نیازمند کار چهار برابری هستیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که دو مانع اساسی بر سر راه نوسازی بافت های فرسوده وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده از توانایی لازم برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده برخوردار نیستند، بنابراین باید سازندگان بخش خصوصی که از توانمندی مالی و اجرایی برخوردارند در کنار این شهروندان قرار بگیرند.

اما سازندگان به دلیل موانع موجود در بافت های فرسوده کمتر به حضور در این بافت رغبت دارند، زیرا معادله اقتصادی نیست و ساخت و ساز در شمال شهر برای آن ها بازده اقتصادی بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ظرفیت های تولید مسکن با کمترین هزینه

شناسایی ظرفیت های تولید مسکن با کمترین هزینه