مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 12:502023-01-27پزشكي

ورزشی که عمر را زیاد می کند


نتایج نشان می دهد که چه چاق باشید، چه لاغر و چه بیماری قلبی یا دیابت داشته باشید یا خیر، اگر بتوانید فعالیت های شدید را مدیریت کنید، این موضوع می تواند مزایای قابل توجهی برای طول عمر داشته باشد.

- نتایج تحقیقات نشان می دهد هر گونه فعالیت بدنی که باعث عرق کردن شود و نفس را بند آورد، امید به زندگی و طول عمر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، کسانی که در برخی از انواع ورزش های شدید مانند تنیس رقابتی، آهسته دویدن یا ایروبیک شرکت می کنند، نسبت به آن هایی که فعالیت های متوسطی مانند تنیس دوستانه، کار های خانه یا شنا انجام می دهند، بیشتر عمر می کنند.

این یافته حاصل نتایج مطالعه بزرگ استرالیایی است که 204 هزار و 542 فرد میانسال و مسن را طی 6 سال مورد بررسی قرار داده است.

آنان پیشنهاد کردند سطوح بالاتر فعالیت شدید تاثیر بسیار بهتری نسبت به فعالیت متوسط بر سلامت انسان دارد.

نتایج آن ها نشان می دهد خطر مرگ زودهنگام در کسانی که ورزش های شدید انجام می دهند، در مقایسه با آنانی که فقط ورزش متوسط انجام می دهند، 13 درصد کمتر است.

دکتر کلاوس گبل، محقق ارشد این تحقیق، گفت: مزایای فعالیت شدید برای مردان و زنان در تمام سنین صادق و مستقل از کل زمان صرف شده برای فعالیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزشی که عمر را زیاد می کند

ورزشی که عمر را زیاد می کند