مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 07:252023-01-27دانش

هدف مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی «افزایش عمق یادگیری»بود، نه عدالت آموزشی


قائم مقام و دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، درباره هدف اصلی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف اصلی از تصویب این مصوبه، - هدف مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی افزایش عمق یادگیری بود، نه عدالت آموزشی قائم مقام و دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، درباره هدف اصلی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف اصلی از تصویب این مصوبه، ایجاد عدالت آموزش نبود بلکه هدف، افزایش عمق یادگیری بود و اگرچه هدف اصلی مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو افزایش عمق یادگیری است اما به این نتیجه رسیدیم که این شیوه در مقایسه با سال های گذشته به عدالت آموزشی نزدیک تر است.

منصور کبگانیان در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور 40 درصد تاثیر قطعی دارد و این میزان تا سقف 60 درصد افزایش خواهد یافت.

علاوه بر تاثیر قطعی 60 درصدی میزان سوابق تحصیلی در کنکور طی 2 سال آینده، احتمال افزایش میزان تاثیر سوابق تحصیلی نیز مطرح شده است.

با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در آزمو ورود به دانشگاه ها، باید به این موضوع اشاره کرد که کیفیت آموزشی در تمام مناطق ایران یکسان نیست و کسانی که در نواحی دورافتاده یا مرزی زندگی می کنند در مقایسه با مرکزنشینان از کیفیت آموزشی کمتری برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی «افزایش عمق یادگیری»بود، نه عدالت آموزشی

هدف مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی «افزایش عمق یادگیری»بود، نه عدالت آموزشی