مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 19:052023-01-26سياسي

زعفران کاران بهابادی آموزش دیدند


مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری کارگاه آموزشی کشت زعفران با هدف ترویج کشت این محصول کم آبخواه در این شهرستان به عنوان جایگزین کشت های پرآبخواه با حضور 40 نفر از بهربرداران زعفران کار خبر داد.

- علی اکبر رحمتیان از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی را که در سالن جهادکشاورزی شهرستان بهاباد یزد برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران شامل آشنایی اعضا با کاشت، داشت و برداشت زعفران در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی، آشنایی اعضا با اهداف و نحوه فعالیت نظام صنفی کشاورزی، آشنایی و هدایت اعضا با اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اهداء گواهی آموزشی به شرکت کنندگان در دوره و هدایت در راستای استفاده از وام های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی زعفران را یک گیاه زراعی با ارزش دانست که جایگاه خاصی در میان محصولات دارویی، صنعتی و صادراتی دارد و در جهان به عنوان طلای سرخ شناخته می شود.

رحمتیان همچنین زعفران را یکی از کارآمدترین گیاهان زراعی از نظر مصرف آب خواند و افزود: زعفران از نظر عناصر غذایی و نیاز آبی، گیاهی کم توقع است و از این جهت می تواند به عنوان یک محصول راهبردی باعث تحول در اراضی دیم شهرستان شود.

در این کلاس آموزشی، جنتی از کارشناسان با تجربه زعفران در سخنانی، بر اهمیت کاشت، داشت و برداشت محصول زعفران تاکید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زعفران کاران بهابادی آموزش دیدند

زعفران کاران بهابادی آموزش دیدند