مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 16:152023-01-26پزشكي

غربالگری تیرویید مانع از عقب ماندگی ذهنی 5 میلیون کودک می شود


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: غربالگری تیرویید از عقب ماندگی ذهنی 5 میلیون کودک جلوگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان کوروش اعتماد ظهر امروز در دومین مجمع سلامت اظهار کرد: بیماری های غیرواگیر سالانه سبب مرگ 38 میلیون نفر در جهان می شوند که مربوط به جمعیت کمتر از 70 سال است.

وی دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی و سلامت روان را از بیماری های غیرواگیردار دانست و گفت: این پنج بیماری و پنج عامل خطر در تعهدات بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تا سال 1400 باید کاهش 25 درصد خطر مرگ های زودرس و کاهش 20 درصدی میزان تحرک بدنی ناکافی محقق شود افزود: پیشگیری از مداخلات مضر و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با پیوست سلامت باید مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت فیزیکی پایین، مصرف غذای ناسالم، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و سوءمصرف الکل از دلایل ابتلا به این بیماری هاست گفت: عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در حال تغییر است و در حال حاضر سرطان و بیماری های ناشی از عدم فعالیت، در رتبه بالاتری قرار دارند.

اعتماد به غربالگری ناشنوایی و کاهش ورودی دانش آموزان به مدارس ناشنوایان با اقدامات کنترلی اشاره کرد و افزود: زمینه چاقی و اضافه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری تیرویید مانع از عقب ماندگی ذهنی 5 میلیون کودک می شود

غربالگری تیرویید مانع از عقب ماندگی ذهنی 5 میلیون کودک می شود