مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 16:152023-01-26بين الملل

وضعیت تاب آوری سفره های زیرزمینی آب در یزد بحرانی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که وضعیت آبهای زیرزمینی بحرانی است، گفت: سفره های زیرزمینی آب استان با افت شدیدی مواجه شده و تاب آوری آنها به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آب منطقه ای، محمدمهدی جوادیان زاده، با ابراز نگرانی از افت روز افزون دشت های استان یزد اظهار کرد: باید با استفاده از بهره وری و سازگاری گذشتگان برای این سفره ها کاری انجام داد.

وی قنات ها را یکی از نمونه های فاخر و کاملا بهره ورانه دانست و افزود: قنات، صرفا یک ابزار انتقال آب نبوده بلکه از همه جنبه های مفید و اثربخش آب که امکان بروز داشته استفاده می کرده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: بشر با بکار افتادن ماشین آلات و ابداع فناوری های نو به این نتیجه رسید که استفاده از منابع زیرزمینی راحت تر و در دسترس تر است و به این غفلت دچار شد که این منابع نامحدود است و هر زمان و هر مقدار که بخواهند می توانند برداشت کنند.

جوادیان زاده در ادامه با اشاره به بحران آب در کشور تصریح کرد: برای حل این معضل باید نگاهی به گذشته بیندازیم که چگونه مردمانی با دانش و امکانات کاملا ابتدایی توانسته اند از دل زمین، دهلیزی حفر کرده و آب را در آن جاری سازند که در دسترس همگان باشد، بدون اینکه به منابع آبی و پایداری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تاب آوری سفره های زیرزمینی آب در یزد بحرانی است

وضعیت تاب آوری سفره های زیرزمینی آب در یزد بحرانی است