مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 14:402023-01-26اجتماعي

انتقال موفقیت آمیز درنا از بلژیک به فریدونکنار/ امید به آرزو رسید


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به انتقال یک بال درنا از بلژیک به تالاب فریدونکنار گفت: حفظ کریدور پروازی گله غربی درنای سیبری هدف مهم این انتقال است.

- عطاء الله کاویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط سازمان محیط زیست اظهار داشت: یک فرد درنای سیبری از مرکز تکثیر و حفاظت درنا در کشور بلژیک از طریق مسیر هواپیمایی بلژیک به قطر سپس به فرودگاه حضرت امام در تهران منتقل شد.

وی افزود: درنای سیبری امروز صبح با سیر تشریفات قانونی برای رهاسازی در منطقه تالاب بین المللی فریدونکنار اعزام شد و با توجه به امکانات و تمهیداتی صورت گرفته از قبل و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های دریافتی از مرکز تکثیر سیبری، تمامی امکانات را در دوماه گذشته برای استقبال از درنای سیبری بسیج کردیم.

وی یادآور شد: ایجاد سازه موقت در تالاب و مجاور محل زمستان گذارانی درنای امید انجام شد و امروز فرایند انتقال صورت گرفت و در حال حاضر درنا با علائم کامل زیستی در سازه موقت حضور دارد.

کاویان یادآور شد: احتمال می دهیم پس از دوره انتقال از سازه به محیط طبیعی اطراف انجام شود و هدف از انتقال این است که بتوانیم در ادامه تلاش های 25 سال گذشته برای حفظ وتقویت کریدور پروازی و مهاجرت درنای سیبری از گله غربی تلاش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال موفقیت آمیز درنا از بلژیک به فریدونکنار/ امید به آرزو رسید

انتقال موفقیت آمیز درنا از بلژیک به فریدونکنار/ امید به آرزو رسید