مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 13:502023-01-26اجتماعي

34سایت زمستان گذرانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد


رییس حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان، گفت: 34 سایت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان وجود دارد.

- ام البنین محمدپور در گفتگو یا، از اجرای برنامه سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در زیستگاه های آبی استان خبر داد و افزود: استان سیستان و بلوچستان با مساحت 18 میلیون و 231 هزار و 213 هکتار، پهناورترین استان کشور، دارای 34 سایت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی می باشد.

وی ادامه داد: این سایت ها شامل سدها و بندها، رودخانه ها، تالاب ها، خورها، خلیج ها، دماغه ها، سواحل و اسکله ها در نوار ساحلی جنوب استان و چاه نیمه ها در شمال سیستان و بلوچستان می باشند.

وی تصریح کرد: همه ساله بیش از 86 گونه از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در ماه های سرد سال (دی و بهمن)، از مناطق سردسیر و سیبری به زیستگاه های استان مهاجرت و زمستان گذرانی می کنند.

محمدپور ادامه داد: کشیم کوچک و بزرگ، پلیکان پاخاکستری، باکلان بزرگ، انواع اگرت، انواع حواصیل، فلامینگوی بزرگ، اردک سانانی چون اردک ارده ای، سرسبز، مرمری، نوک پهن، خوتکا، انواع سلیم ها، چنگر معمولی و نوک سرخ، انواع گیلانشاه، انواع آبچلیک، انواع کاکایی و پرستوهای دریایی، انواع عقاب ها و سارگپه ها و انواع تلیله و غیره، گونه هایی هستند که همواره در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34سایت زمستان گذرانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

34سایت زمستان گذرانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد